Статті 8. Соціокультурні аспекти формування української нації в ХІХ ст. // «Наддніпрянська україна: історичні процеси, події, постаті». – Дніпропетровськ: ДНУ ім. О. Гончара, 2015. – Вип. 13. – С. 185–202. 9. Образи “іншого” в становленні української ідентичності // Харківський історіографічний збірник. – Харків: ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2015. – Вип. 14. – С. 54–75. 10. Методологічні аспекти розуміння історії та культури // Спеціальні історичні дисципліни: питання теорії та методики. – К.: Інститут історії України НАН України, 2015. – Вип. 26–27. – С. 435–453. 11. Регіональна конфігурація українського історіописання: минуле і сучасне // Дослідження Сходу і Півдня України в історичній ретроспективі: підсумки і проблеми. – К.: Інститут історії України НАН України, 2014. – Т. 2. – С. 4–13. 12. Просопографічна палітра українських радянських істориків доби «розвиненого соціалізму» // Світло і тіні українського радянського історіописання: Матеріали Міжнародної наукової конференції (Київ, 22–23 травня 2013 р.). – К., 2014. – С. 141–148. 13. Антисистема і Україна // Історіографічні дослідження в Україні. – К., 2014. – Вип. 25. – С. 392–416. 14. Історико-біографічні студії у контексті творення сучасного українського гранд-наративу // Актуальні проблеми викладання історії України та історії української культури у вищій школі: Матеріали VI Міжвузівського науково-методичного семінару (Київ, 28 листопада 2013 р.). – К.: НТУУ «КПІ», 2014. – С. 7–13. 15. Шкільна історична освіта як репрезентант політики пам'яті // Національна та історична пам'ять. Політика пам'яті у культурному просторі: Зб. наук.праць.– К.: УІНТ, 2013. – Вип. 8. – С. 8–13. 16. Хрещення України-Русі доленосне для нашого народу // Урядовий кур’єр. – 27 липня 2013 р. – №134. – С. 7. 17. Україно-польська комісія експертів: становленняі діяльність // Україно-польське співробітництво в галузі історичної освіти: Матеріали та документи україно-польської комісії експертів з удосконалення змісту шкільних підручників з історії те географії (1993–2013) / О. А. Удод (відп. ред.). – К.: Генеза, 2013. – С. 5–17. (у співавторстві Бондар В. В.) 18. Україна і Польща у ХХ століття: суперництво історичних пам’ятей // Війни пам’ятей та політика примирення: Зб. наук. праць / За ред. В. Ф. Солдатенка. – К.: «Пріоритети», 2013. – С. 219–224. 19. Трагічні події на Волині: суспільні рефлексії та історична пам'ять // Краєзнавство. – 2013. –№3 (84). – С. 42–46. 20. Трагічні події на Волині: суспільні рефлексії та історична пам'ять // Волинська трагедія: через історію до порозуміння: Матеріали Всеукр. наук. конф. (Луцьк, 19–20 червня 2013 р.). – Луцьк: Східноєвропейський нац. ун-т ім. Л. України, 2013. – С. 5–10. 21. Сучаснна українська історіографія та проблеми формування змісту історичної освіти у вищих навчальних закладах України // Актуальні проблеми викладання історії України: Матеріали V міжвузівського навчально–методичного семінару (Київ, 14 грудня 2012 р.). – К.: НТУУ «КПІ», 2013. – С. 6–13. 22. Ретроспективи та передумови становлення Національної стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021 року // Нові технологі навчання: Науково-методичний збірник. – К., 2013. – Вип. 78. – С. 23–30. 23. Освіта національних менши в Україні: здобутки, перспективи // Арагац. – №12 (315), грудень, 2013. – С. 1–3. 24. На перетині століть: модерн, модернізм, криза ідентичності, революційний тероризм, націоналізм // Шляхи та механізмиконсолідації українського суспільства, утвердження ідеалів соборності, свободи та демократії: Зб.матеріалів науко.прац. конференції (Київ, 15–16 березня 2012 р.). – К.: КНТЕУ, 2012. – С. 229–284. (у співавторстві Юрій М. Ф.) 25. Міграція населення України та Польщі ХІХ – початку ХХІ ст.: суть, причини, напрямки, наслідки (історіографічні та джерелознавчі аспекти) // Україно-польське співробітництво в галузі історичної освіти: Матеріали та документи україно-польської комісії експертів з удосконалення змісту шкільних підручників з історії те географії (1993–2013) / О. А. Удод (відп. ред.). – К.: Генеза, 2013. – С. 112–122. 26. Модернізація і становлення української нації // Сторінки історії: збірник наукових праць. – К.: НТУУ «КПІ», 2013. – Вип. 35. – С. 39–60. (у співавторстві Юрій М. Ф.) 27. Методологія історії і гуманітаризація знання // Історіографічні дослідження в Україні. – К., 2013. – Вип. 23. – С. 6–30. 28. Освіта і краєзнавчий рух // V позачерговий з’їзд Національної спілки краєзнавців України: матеріали та документи. – К., 2012. – С. 67–71. 29. Організаційно-методичні засади практичної підготовки педагогічних працівників // Гуманітарний вісник: Зб. наук. праць. – Переяслав-Хмельницький, 2012. – Вип. 26. – С. 3–8. 30. Меморіалізація історичної та соціокультурної травми українського народу після польсько-литовського завоювання // Україна. Європа. Світ: Зб. наук. праць. – Тернопіль, 2012. – Серія: історія. – Вип. 9. – С. 233–240. (у співавторстві Юрій М.) 31. Креативна педагогіка в контексті модернізації освіти // Нові технології навчання. – К. – Вінниця, 2012. – Вип. 71. – С. 251–257. 32. Історія інститутська, історія українська (ювілейні роздуми з академічної проблематики) // Український історичний журнал. 2012. – №1. – С. 5–29. (у співавторстві Смолій В. А., Ясь О. В.) 33. Історія інститутська, історія українська (ювілейні роздуми з академічної проблематики) // Історіографічні дослідження в Україні. – К., 2012. – Вип. 22. – С. 5–42. (у співавторстві Смолій В. А., Ясь О. В.) 34. Історична освіта в Україні: світоглядні та методологічні основи // Педагогічна і психологічна науки в Україні: Зб. наук. праць: В 5 т. – К.: Педагогічна думка, 2012. – Т. 3: Загальна середня освіта. – С. 97–115. 35. Цивілізаційний вимір України: між Сходом і Заходом // Україна – Європа – Світ: Міжнародний збірник наукових праць Тернопільського національного педагогічного університету. – Тернопіль, 2011. – Вип. 5, ч.2. – С. 12–30. (у співавторстві Юрій М.) 36. Розвиток свідомості праукраїнського народу // Україна-Європа-Світ. Міжн.зб.наук.праць. Серія: Історія, між нар.відносини. Тернопіль: Видв-во ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2011. – Вип.8. – С.151–163. (у співавторстві Юрій М.) 37. Реконструкція категорій давньоруської православної культури // Слов’янський вісник: збірник наукових праць. – Рівне, 2011. – Вип. 12. – С. 154–160. (у співавторстві Юрій М.) 38. Реалізація нової моделі освіти, заснованої на використанні ІКТ, висуває нові вимоги до увсіх учасників навчального процесу // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2011. – №7. – С. 3–5. 39. Развитие межкультурного диалога и его интеграция в образовательный процесс для формирования толерантности подрастающего поколения (опыт Украины) // Образовательные аспекты межкультурного диалога в СНГ. – Душанбе, 2011. – С. 141–143. 40. Особливості проукраїнського міфу і язичництва // Україна-Європа-Світ. Міжн.зб.наук.праць. Серія: Історія, між нар.відносини. Вип.6–7. Тернопіль: Видв-во ТНПУ ім. В.Гнатюка, 2011. С.324–340. (у співавторстві Юрій М.) 41. Культурна картина світу і Україна // Словянський вісник: Збірник наукових праць Рівненського державного гуманітарного університету. Серія «Історія та політичні науки». – Рівне, 2011. – Вип. 11. – С. 263–279. (у співавторстві Юрій М.) 42. Концепти «істина», «правда», «сутнє», «належне» в культурі // Науковий вісник Чернівецького університету ім. Ю. Федьковича. – Чернівці, 2011. – Вип. 539–540. – С.124–134. (у співавторстві Юрій М.) 43. Актуальні проблеми сучасної історичної освіти: гармонія чи компроміс між наукою та історичною пам’яттю // Історія та суспільствознавство в школах України. – 2011. – №8. – С. 32–38. 44. Історія 1920–1930-х років, задукоментована в українському фольклорі // Історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання. – 2011. – № 5. – С. 43–46. 45. Традиційне суспільство: його сутність та особливості // Словянський вісник: Збірник наукових праць Рівненського державного гуманітарного університету. Серія «Історія та політичні науки». – Рівне, 2010. – Вип. 10. – С. 269–275. (у співавторстві Юрій М.) 46. Традиційна картина світу // Питання стародавньої та середньовічної історії: Археологія та етнологія. Зб. наукових праць Чернівецького національного ун-ту. – Чернівці, 2010. – С. 116–138. (у співавторстві Юрій М.) 47. Про роль і значення шкільної історії у процесі творення національних ідентичностей // Історія України. – 2010. – № 37 (677). – С. 3–6. 48. Причини та особливості настання удільної роздробленості на Русі: погляд крізь віки // Україна–Європа–Світ. – Тернопіль: Вид. ТППУ ім. Гнатюка, 2010. – Вип. 4. – С. 27–43. 49. Перша релігійна реформа Володимира // Карпати: людина, етнос, цивілізація. – Науково-дослідний інститут історії та етнології Прикарпатського національного ун-ту ім. В. Стефаника, 2010. – Вип. 2. – С. 21–42 (у співавторстві Юрій М.) 50. Орест Іванович Левицький як організатор історичної науки // Історіографічні дослідження в Україні. – К.: Інститут історії України, 2010. – Вип 20. – С. 122–131. 51. Міфологічна картина світу // Україна – Європа – Світ: Міжнародний збірник наукових праць Тернопільського національного педагогічного університету. – Тернопіль, 2010. – Вип.5, ч.1. – С. 87–103. (у співавторстві Юрій М.) 52. Влада у Київській Русі // Актуальні проблеми вітчизняної та всесвітньої історії: наукові запискпи Рівненського державного гуманітарного інституту. – Рівне, 2010. – Вип. 19. – С. 7–17 (у співавторстві Юрій М.) 53. Історія повсякденності: питання історіографії // «Історія повсякденності: теорія та практика»: матеріали Всеукр. наук, конф. – Переяслав-Хмельницький, 2010. 54. Історія повсякденності як провідний напрям української історіографії // Краєзнавство. – 2010. – №3. – С. 6–10. 55. Історична пам'ять в Україні та європейські цінності // Державно-правові та суспільно-політичні перетворення в Украні: проблеми і перспективи (матеріали спільного засідання вчених рад Інституту держави і права ім. В.М. Корецького НАН України, Інституту політичних і етнонаціональних досліджень ім. І.Ф. Кураса НАН України та Інституту історії України НАН України, 28 січня, 2010 року). – К.: Вид-во «Юридична думка», 2010. – С. 94–103. 56. Україна стала в центрі кожного вітчизняного підручника // Педагогічна газета. – №8 (181). – Серпень. – С. 6. 57. Постать Степана Бандери в контексті офіційної політики пам’яті: джерелознавчі та історіографічні проблеми // Галичина. – 2009. – № 15–16. – С. 21–26. 58. З любов’ю та повагою до дитин¬ства (До 90-річчя вальдорфської педагогіки) // Вальдорфська педагогіка в Україні: зб. статей. – К., 2009. – С. 67–80. 59. Історична пам’ять в Україні та європейські цінності // Україна ХХ ст.: культура, ідеологія, політика: зб. наук. Праць. – К., 2009. – Вип. 15. – Ч. 2.– С. 3–10. 60. Шкільний підручник як історіографічне явище // Шкільна історія очима істориків-науковців: Матеріали Робочої наради з моніторингу шкільних підручників історії України / Упорядник Н.Яковенко. – К.: Вид-во ім. О. Теліги, 2008. – С. 108–118. 61. Про роль і значення шкільної історії у процесі творення національних ідентичностей // "За право бути собою". Українська державницька історіографія (збірка статей). – К., 2008. – С. 14–21. 62. Козацтво як соціокультурний феномен // Актуальні проблеми вітчизняної та всесвітньої історії: Наукові записки Рівненского державного гуманітарного університету. – Рівне, 2008. – Вип. 12. – С. 3–15 (у співавторстві Юрій М.) 63. Зміст української історичної освіти в сучасній російській історіографії: стереотипи і міфи // Образ іншого в сусідніх історіях: міфи, стереотипи, наукові інтерпретації (Матеріали міжнародної наукової конференції, Київ, 15–16 грудня 2005 року / Упоряд. і наук.ред. Г.В. Касьянов. – К.: НАН України, Інститут історії України, 2008. – С. 161–176, 223–225. 64. Діяльність державних архівів України із розширення документальної бази дослідження Голодомору 1932–1933 рр. // Архіви України. – 2008. – № 3–4. – С. 5–14. 65. До 60-річчя доктора історичних наук, професора В.В. Іваненка // Український історичний журнал. – 2008. – № 1. – С. 248–252. 66. Дидактика історії як предмет наукових зацікавлень М.І. Костомарова // Історіографічні дослідження в Україні. – К.: Інститут історії України НАНУ, 2008. – Вип. 18. – С. 100–109. 67. Історія повсякденності як методологічна проблема // Історичне Прикарпаття. 20 березня 2007 р. 68. Розробка проблем теорії та методології історичної науки та сторінках "Українського історичного журналу" (1957–2007) // УІЖ. – 2007. – № 6. – С. 55–67. 69. Підручник з історії – невідємний атрибут держави (до 60-річчя з дня народження професора Ф.Г. Турченка) // Історія України. – лютий, 2007. – № 7 (503). – С. 1–5. 70. Про актуальні проблеми інтеграції історичної науки і освіти // Історія в школах України. – 2007. – № 7. – С. 14–18. 71. Концепція історичної освіти середньої загальноосвітньої 12-річної школи (проект). // Концептуальні засади сучасної шкільної історичної освіти: Збірник документів і наукових праць / За ред. К.О. Баханова. – Бердянськ: БДПУ, 2007. – С. 45–49. 72. До 70-річчя доктора історичних наук, професора С.В. Кульчицького // Український історичний журнал. – 2007. – № 1. – С. 223–226. 73. Дисциплінарна структура української історичної науки: академічні та дидактичні виміри // Микола Павлович Ковальський. Ad gloriam… Ad honores… Ad memorandum… // За ред. Г.К. Швидько. – Дніпропетровськ, 2007. – С. 129–143. 74. Всеукраїнський семінар "Актуальні проблеми сучасної української історичної науки та її інтеграції з історичною освітою. // УІЖ. – 2007. – № 3. – С. 226–228. 75. Історія повсякденності як складова історії України ХХ ст. // Історія ХХ століття: нові підходи до змісту шкіль ного курсу // Спецвипуск "Історія та правознавство". – 2007. – № 19–21. – С. 104–117. 76. Історіографія Донецько-Криворізької Республіки // Регіональна історія України: Збірник наукових статей.– К.: Інститут історії України НАНУ. – 2007. – Вип. 1. – С. 221–228. 77. Читайте цю книгу: вона навчить розуміти українську історію (передмова) // Турченко Ф. Микола Міхновський: Життя і Слово. – К.: Генеза, 2006. – С. 5–6. 78. Проблема соборності української історіографії // Соборність України: історична спадщина і виклики часу. Збірник наукових статей. – Переяслав-Хмельницький, 2005. – Вип. 3. – С. 191–198. 79. Повсякденне життя киян в умовах окупації (вересень 1941 – листопад 1943): питання методології та історіографії // Проблеми історії України: факти, судження, пошуки. Міжвідомчий зб. наук. Праць. – К., 2006. – Вип. 15. – С. 384–392. 80. Зміст української історичної освіти в сучасній російській історіографії: імперські стереотипи і міфи // Історія та правознавство: Науково-методичний журнал. – Харків: Основа. – Лютий 2006. – № 5(69). – С. 10–13. 81. Зміст української історичної освіти в сучасній російській історіографії // Історія в школах України. – 2006. – № 1. – С. 10–13. 82. Гуслистий Кость Григорович // Українське козацтво: Мала енциклопедія. – К.: Генеза; Запоріжжя: Прем’єр, 2006. – Вид. 2-е, доп. і переробл. – С. 145–146. 83. Гуслистий Кость Григорович // Інститут історії України. 1936–2006. – К., 2006. – С. 412–417. 84. Історіософські погляди Володимира Винниченка. // Громадсько-політична діяльність Володимира Винниченка (до 125-річчя від дня народження) / Зб. статей. – К.: ІПіЕНД, 2006. – С. 72–82. 85. Імперські стереотипи і міфи: російська історіографія про зміст української історичної освіти // Історія України. – 2006. – № 15. – С. 1–5. 86. Homo historicus: Людина історична або історик в історії (до 60-річчя професора Ф.Г. Турченка). // Наукові праці історичного факультету Запорізького державного університету. – Запоріжжя: ЗНУ, 2006. – В. XХ. – С. 458–461. |